Помощ, обичат ме ... втора част

Из рубриката "Помощ обичат ме..." на списание Анна

В епохата на олекотените материи и обезмаслените млека, унисекс парфюмите и връзките за една нощ, се замислих за превръзките с крилца. Хем са пресовани, хем имат дълготраен ефект... И докато се чудих кои са най-подходящи в моя случай, погледът ми попадна върху една от тях. Само че не на тротоара, а на витрината. Да, на витрината на една книжарница. Нямаше как да се размина с посещението си в нея.

"Всичко, което мъжете знаят за жените" - д-р Питър Макмилън.
Какво ли пък толкова знаят, та и книга са написали?! Отворих - бели листове...
Изненадах се, че точно мъж е създал този бестселър, защото във времето на мъжкото потупване по рамото вместо целуването на ръка някой се е сетил да попише за нежната половина от човечеството.

Живеем в центъра на събитията, пазаруваме от Mall-ове, носим тишърти вместо потници, предпочитаме лъскави заведения и все по-рядко се замисляме за малките неща.
Преди известно време, докато бях в един клуб, ме попитаха дали са ми удобни обувките, за да мога да танцувам...
Все едно дали ми бяха удобни, или не.

Изведнъж високите и неудобни токчета станаха най-меките цвички, с които ходех на физическо от първи до шести клас.
Същата вечер ми даваха и огънче, и ми поръчваха преди да ми е свършило питието, и дойдоха с мен до тоалетната и ми държаха якето, докато се обличах, и ме изпратиха до вкъщи, и ме изчакаха да вляза във входа, и накрая ми се обадиха да ми пожелаят "лека нощ" (без присъщите тъпизми - и да ме сънуваш - и другият път да си легна до теб).
Същата вечер си легнах и си казах, че ще направя нова Червена книга, в която ще впиша всички изчезващи екземпляри от вида Кавалер.

Искам да кажа следното:
Момчета, времената, когато беше модата на оригването по улиците, високото говорене по телефона и плюенето на обществени места, отмина.
Отминаха и петнайсетте минути слава на мъжете, които вече се объркаха от това дали да си пуснат мустаци или да си епилират гърдите.
Няма как да ви помислим за лузъри, ако ни отворите вратата на асансьора, ако ни попитате дали ни е студено.

И моля ви, спрете вече да обсъждате с нас маската си за коса.
Един уверен в себе си, обществено активен, държащ на принципите си мъж, който може да говори в ресторанта за мода в дамска компания, се набива повече в очи, отколкото очилата на Армани, скриващи пресния пилингов ефект на лицето ти.
Избягвайте да говорите за неща, които не сте преживели, правете разликата между правилно и грешно, между детско и наивно, защото това прави впечатление на повечето жени, пък били те и мъжки момичета.

А и когато ви звънят по телефона, докато сте с гаджето си, кажете си, че сте с нея, а не просто "ми, ей тука съм" или "а ти къде си", защото това пък обижда.
Далеч съм от мисълта да звуча като феминиска или да се изживявам като нравоучител на съвременния хомосапиенс от мъжки пол, но ме е яд, че дори моите приятели все по-рядко си свалят суичъра, ако вали, а аз съм пропуснала да си взема чадър...






Facebook Comments

1 коментарa :

Анонимен каза...

Страхотно казано!

Публикуване на коментар