Пълнени мини домати с ориз и маслини

един мой близък приятел ми подари преди година
една книга с Гръцки рецепти.
почти не бях я отваряла,
но тези дни е използвам за вдъхновение.
харесах си нещо традиционно от нея
Пълнени чушки и домати с ориз,
малко завъртях рецептата
и стана Пълнени мини доматчета с ориз и маслини.

продуктите, да не забравим.
доматчета (малки, може и чери)
ориз
лук
чесън
черни маслини
зехтин
магданоз
сол и пипер
захар

няма да мина без...
фурна
тавичка
време

готвенето е моята страст!
отрязвам капачетата на 10 доматчета.
издълбавам ги внимателно, къде с ножче, къде с лъжичка.
посолявам ги със сол и пипер.
и на всяко доматче слагам по щипка захар.
това е трик, за който не бях се сещала.
типично гръцки чалъми.
доматите се славят с киселата си природа.
захарта балансира нещата.
придава им по-мек и приятен вкус.

оставям така доматчетата
и се захващам с лука и чесъна.
нарязвам ги на дребничко.
все пак доматчетата ми са мини формат.

взимам изсушени черни домати.
изглеждат ми по-истински, от сочните.
осъргвам месото им от костилките.
и ги правя на малки парченца.

идва ред и на магданоза.
който ще накълцам на ситничко.

от доматите ми остана сок и месеста част.
слагам всичко в едно тензухче и изстисквам.
целта ми е да получа чист сок, без семки.
той ще ми трябва, като сложа доматите във фурната.

дойде ред да измия и ориза.
съвсем набързо 2-3 пъти със студена вода.

вече съм готова да паля котлона!
слагам тигана с няколко капки зехтин.
добавям лука и чесъна и запържвам.
до към златисто.
сега прибавям ориза.
размешвам хубаво.
докато ориза стане прозрачен.
сега - маслинките.
след тях - магданоза.
малко сол и пиперче.
и малко водичка.
така запържвам около 10 минути.
и свалям от котлона.

сега идва по-забавната част.
пълненето на доматките.
първо го нареждам в тавичка.
после ги пълня.
доматчетата се пълнят някъде 3/4.
трябва да остане малко въздух.
да има накъде да се развива ориза.
слагам им капачетата.

към доматения сок
добавям лъжица зехтин и малко сол
и наливам във тавичката.
така доматките ми ще станат по-сочни.

и всичко във фурната.
на средна температура пека около 45 градуса.

опитай и няма да сгрешиш!
става и за парти с много хора.
защото са малки и всеки може да си вземе в ръка.
а и студени са така вкусни.



Facebook Comments

0 коментарa :

Публикуване на коментар